Τρίτη 21 Ιουνίου 2022

ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

 ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Το δημοτικό σχολείο Χρυσοχωρίου έχει στη δύναμή του  107 εγγεγραμμένους/ες μαθητές/τριες. Από  αυτούς/ες  έντεκα είναι αλλοδαποί κι από τους υπόλοιπους οι πενήντα οκτώ(58) είναι Ρομά. Η σχολική χρονιά ξεκίνησε με όλους τους εκπαιδευτικούς των τάξεων, με εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (αγγλικών, γερμανικών, εικαστικών και φυσικής αγωγής),  με υπεύθυνο εκπαιδευτικό για το τμήμα ένταξης και με μία εκπαιδευτικό για τάξη υποδοχής. Τοποθετήθηκε και κοινωνική λειτουργός αλλά λόγω μακροχρόνιας άδειας θα αναλάμβανε υπηρεσία τον Απρίλιο όπως κι έγινε. Εκπαιδευτικός για ΤΥ ΖΕΠ ΙΙ τοποθετήθηκε τον Μάιο.

Δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην ομαλή λειτουργία των μικρών τάξεων με αποτέλεσμα οι μαθητές από τη Γ΄τάξη και πάνω να φοιτούν λίγες ώρες στην ΤΥ. Το  γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το ότι τα προηγούμενα δύο χρόνια τα παιδιά Ρομά δε συμμετείχαν στην εξ αποστάσεως λόγω έλλειψης σύνδεσης ή μέσου σύνδεσης στο διαδίκτυο δε μας επέτρεψε να πετύχουμε τους εκπαιδευτικούς στόχους που είχαμε θέσει εξαρχής. Η κατάσταση άλλαξε θετικά με την ανάληψη υπηρεσίας της κοινωνικής λειτουργού κι ακόμη περισσότερο με την τοποθέτηση της εκπαιδευτικού ΤΥ ΖΕΠ ΙΙ.

Για να δώσουμε σε όλους τους/τις μαθητές/τριες ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση είναι απαραίτητο σχολεία σαν το δικό μας να στελεχώνονται εξ αρχής με το απαιτούμενο προσωπικό. Το έργο των εκπαιδευτικών των ΤΥ ΖΕΠ Ι & ΙΙ αλλά και της κοινωνικής λειτουργού σε ένα σχολείο όπως του Χρυσοχωρίου δεν είναι επικουρικό αλλά ουσιαστικό.

ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία       

Διδασκαλία, μάθηση κι αξιολόγηση 

 Μέσα από το σχέδιο δράσης «όλοι μαζί στη σχολική ζωή» οι μαθητές/τριες συνεργάστηκαν στην κυκλοφορία σχολικής εφημερίδας με τίτλο «πολύχρωμο σχολείο», διοργάνωσαν χριστουγεννιάτικο bazaar και τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν, δόθηκαν σε φιλανθρωπική οργάνωση(χαμόγελο του παιδιού), συγκροτήθηκαν ομάδες εργασίας για περιποίηση-καλλωπισμό του αύλιου χώρου.

Μέσα από τις παραπάνω δράσεις επιτεύχθηκαν οι  στόχοι «συμπερίληψη μαθητών/τριών με διαφορετική κουλτούρα και κοινωνικό υπόβαθρο» και «καλλιέργεια κλίματος συνεργασίας μεταξύ μαθητών/τριών»

Έχουν αποθηκευτεί σε ηλεκτρονική μορφή οι παραπάνω δράσεις και «στιγμιότυπα» αυτών.

 Σχολική διαρροή - φοίτηση

 Η σχολική διαρροή είναι ένα φαινόμενο που αφορά κυρίως μαθητές/τριες Ρομά. για το λόγο αυτό στο σχολείο μας τοποθετήθηκε από την αρχή της χρονιάς κοινωνική λειτουργός και εκπαιδευτικός τάξης υποδοχής, πλην όμως η κοινωνική λειτουργός είχε μακροχρόνια άδεια και το βάρος έπεσε στην τάξη υποδοχής. Με παιχνίδια ρόλων, βιωματικές δράσεις (το μαγαζάκι μου, ο τυφλός κι ο μουγγός, το ουράνιο τόξο κοκ) έγινε προσπάθεια κοινωνικοποίησης και να καταστεί το σχολείο αγαπητό στα παιδιά.

Τηρήθηκε καθημερινό απουσιόλογιο κι ενημέρωση γονέων για τα παιδιά της τάξης υποδοχής ώστε να αποτραπεί το φαινόμενο.      

Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών      

 Η συμμετοχή στην έκδοση σχολικής εφημερίδας που ζητήθηκε από τους/τις μαθητές/τριες να προτείνουν κάτι από την κουλτούρα τους, αθλητικές δραστηριότητες,  βιωματικές δράσεις (γαϊτανάκι, κύκλος των φίλων) , συμμετοχή σε περιβαλλοντικά προγράμματα , παιχνίδια ρόλων είναι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν από όλες τις τάξεις και εξυπηρετούσαν την επίτευξη των στόχων «συμπερίληψη μαθητών/τριών με διαφορετική κουλτούρα και κοινωνικό υπόβαθρο», «καλλιέργεια κλίματος συνεργασίας μεταξύ μαθητών/τριών», «αύξηση συμμετοχής σε περιβαλλοντικά προγράμματα» και «ανάπτυξη υπευθυνότητας, ενσυναίσθησης κι ευγενικής συμπεριφοράς» που είχαν τεθεί στην αρχή της σχολικής χρονιάς.

Σχέσεις σχολείου- οικογένειας

Η  συμμετοχή/εμπλοκή των γονέων στο bazaar  και στην περιποίηση του αύλιου χώρου είναι δράσεις που εξασφαλίζουν την επικοινωνία, τον αλληλοσεβασμό και την εμπιστοσύνη ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς των μαθητών/τριών.

Υπάρχει  τακτική επικοινωνία/ενημέρωση  για θέματα που αφορούν το σχολικό προγραμματισμό και την πρόοδο των παιδιών(ατομικές συναντήσεις, ηλεκτρονικά μηνύματα, μπλοκ σχολείου)

Έγινε προσπάθεια/πρόσκληση για συμμετοχή σε επιμορφωτική συνάντηση με ψυχολόγο του Δήμου Νέστου αλλά δεν κατέστη δυνατή και αναβλήθηκε.

θετικά σημεία

Συνεργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές όλου του σχολείου για την υλοποίηση των σχεδίων δράσεων. Οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους βελτιώθηκαν κάτι που αποδεικνύεται κι από το ημερολόγιο σχολικής ζωής στο οποίο καταγράφονται τα περιστατικά σχολικής βίας. Περιορίστηκε η σχολική διαρροή κατά το χρονικό διάστημα που λειτουργούσαμε με δύο ΤΥ και με την κοινωνική λειτουργό.

Σημεία προς βελτίωση

Οι συχνές απουσίες περιορίστηκαν με το που ανέλαβαν υπηρεσία η κοινωνική λειτουργός και η δεύτερη εκπαιδευτικός του ΤΥ. Η ενημέρωση από τον διευθυντή των γονέων για τις απουσίες παρέμεινε σταθερή , η διαφορά εντοπίστηκε από τη στιγμή που αναφέρθηκε η παρουσία τόσο της ΚΛ όσο και της εκπαιδευτικού.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Συμμετοχή εκπαιδευτικών σε ενδοσχολικές επιμορφώσεις 

 Έγιναν ενδοσχολικές επιμορφώσεις από την ΣΕΕ και από εκπαιδευτικούς του σχολείου μας και δόθηκαν βεβαιώσεις στους συμμετέχοντες.

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

4

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Σχολική διαρροή - φοίτηση

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Σχέσεις σχολείου - οικογένειας

Διοικητική λειτουργία

0

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

1

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

      Σημαντικότερα αποτελέσματα

    Το κλίμα συνεργασίας κι αρμονίας μεταξύ των μαθητών/τριών  (ιδιαίτερα σημαντικό σε ένα σχολείο όπως το δικό μας)  καθώς και η ευαισθητοποίηση τους σε περιβαλλοντικά και πολιτιστικά θέματα.

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Η μη στελέχωση από την αρχή της σχολικής χρονιάς με δεύτερο εκπαιδευτικό για τάξη υποδοχής, η μη αναπλήρωση της κοινωνικής λειτουργού για όσο διάστημα ήταν σε άδεια και οι συνθήκες πανδημίας που "ευνόησαν" τις συχνές απουσίες.

Η απόσταση από τον οικισμό Ρομά είναι μια δυσκολία για την οποία έγινε αίτημα προς τη σχολική επιτροπή να ελεχθεί με τοπογράφο η απόσταση και να μεριμνήσουν για τη διάθεση μεταφοικού μέσου.

Επίσης η ένταξη του σχολείου μας στο πρόγραμμα σχολικά γεύματα θα έλυνε σε μεγάλο βαθμό το θέμα με τις συχνές απουσίες των μαθητών/τριων Ρομά.

    Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις  

 Άξονας

Σχέσεις σχολείου - οικογένειας

Ειδικότερο Θέμα

Σχολείο γονέων