Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα Αγκαλιάς (21 Ιανουαρίου) πραγματοποιήθηκαν ποικίλες δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του μαθητικού πληθυσμού.
Οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης παρακολούθησαν διαδικτυακή βιβλιοπαρουσίαση από τη συγγραφέα-εκπαιδευτικό κ.Μελίνα Λεοκάτα και στη συνέχεια συζητήσαμε για τα οφέλη της Αγκαλιάς. Ωστόσο δεν μας κάνουν όλες οι αγκαλιές χαρούμενους. Μιλήσαμε για το δικαίωμα στο ΟΧΙ. Έχουμε δικαίωμα να μην θέλουμε μια αγκαλιά. Γι αυτό πριν προχωρήσουμε στην κίνηση πάντα ρωτάμε:(-Μπορώ να σου κάνω μια αγκαλιά;)
Τέλος, δημιούργησαν οι μαθητές τη δίκη τους αφίσα αφιερωμένη σε αυτή τη μέρα!
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ τάξης συμμετείχαν σε εκπαιδευτικές δράσεις ευαισθητοποίησης για τη σημασία της αγκαλιάς καθώς και σε δραστηριότητες που αγγίζουν με ευαισθησία ζητήματα αυτοπροστασίας και αυτο-αγάπης. Με αφορμή το βιβλίο "Να σε κάνω μια αγκαλιά;" της Φρόσως Φωτεινάκη, οι μαθητές συζήτησαν και γνώρισαν τα οφέλη της αγκαλιάς τονίζοντας πάντα τη σημασία της συναίνεσης για αγκαλιά. "Δεν υπάρχει καλύτερο πράγμα στη γη, αρκεί όμως να το θες εσύ" είπαν. Στη συνέχεια οι μαθητές κάθισαν σε κύκλο και πραγματοποιήθηκε η δραστηριότητα "Μια αγκαλιά στον εαυτό". Ο καθένας τύλιξε τα χέρια του γύρω από το σώμα του, δίνοντάς στον εαυτό του μια σφιχτή αγκαλιά. Μιλήσαμε για τη σημασία του να μας αγκαλιάζουμε σφιχτά, να μας μιλάμε με αγάπη και σεβασμό και να μας προσέχουμε, επισημαίνοντας την αξία της αγάπης και της προστασίας του εαυτού. Μετά, τα παιδιά σε κύκλο συζήτησαν κι έγραψαν σε χαρτάκι το πρόσωπο το οποίο θα ήθελαν να αγκαλιάσουν μόλις φύγουν από το σχολείο: γονείς, γιαγιάδες, αδέλφια, καλοί φίλοι ήταν μερικές από τις απαντήσεις τους. Αφού συνοψίσαμε τα οφέλη και τη δύναμη της αγκαλιάς για τον εαυτό και τους άλλους, φτιάξαμε μία αφίσα για να θυμόμαστε την ημέρα αυτή.
οι
εκπαιδευτικοί των Α’ και Β’ τάξεων σε συνεργασία με την κοινωνική λειτουργό του
Δημοτικού σχολείου Χρυσοχωρίου, διοργάνωσαν και πραγματοποίησαν βιωματικές
δράσεις που αφορούσαν την αγκαλιά και τη σημασία της.
Οι μαθητές συμμετείχαν σε δημιουργικές δραστηριότητες, όπως η
κατασκευή του «Αγκαλίτσα», η καλλιτεχνική απεικόνιση τη δική τους αγκαλιάς, ενώ
στη συνέχεια συμμετείχαν στο παιχνίδι «Μουσικές καρέκλες» αγκαλιάζοντας τους
συμμαθητές τους. Μέσα από τις δραστηριότητες, οι μαθητές αντιλήφθηκαν την
επίδραση της αγκαλιάς στη βελτίωση των διαπροσωπικών τους σχέσεων και στην
αίσθηση υποστήριξης και αλληλεγγύης.
Οι
εκπαιδευτικοί των Α’ και Β’ τάξεων σε συνεργασία με την κοινωνική λειτουργό του
Δημοτικού σχολείου Χρυσοχωρίου, διοργάνωσαν και πραγματοποίησαν βιωματικές
δράσεις που αφορούσαν την αγκαλιά και τη σημασία της.
Οι μαθητές συμμετείχαν σε δημιουργικές
δραστηριότητες, όπως η κατασκευή του «Αγκαλίτσα»,
η καλλιτεχνική απεικόνιση τη δική τους αγκαλιάς, ενώ στη συνέχεια συμμετείχαν
στο παιχνίδι «Μουσικές καρέκλες» αγκαλιάζοντας τους συμμαθητές τους. Μέσα
από τις δραστηριότητες, οι μαθητές αντιλήφθηκαν την επίδραση της αγκαλιάς στη
βελτίωση των διαπροσωπικών τους σχέσεων και στην αίσθηση υποστήριξης και
αλληλεγγύης.