Παρασκευή 9 Μαΐου 2025

Δράση Ενεργού Πολίτη "Φτιάχνοντας τον δικό μας βοτανόκηπο"

Στο πλαίσιο του νέου Προγράμματος Σπουδών "Δράσεις Ενεργού Πολίτη", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ και Στ τάξης συμμετείχαν σε μία σειρά δράσεων με θέμα "Φτιάχνοντας τον δικό μας βοτανόκηπο". Με στόχο την προετοιμασία πολιτών με κοινωνική υπευθυνότητα, σεβασμό στο περιβάλλον και με απόκτηση δεξιοτήτων ζωής, πραγματοποιήθηκαν δράσεις για την αειφορία και τη βιώσιμη ανάπτυξη. 


Αρχικά, στις 13/3/2025 οι μαθητές των δύο τάξεων με τους εκπαιδευτικούς τους βγήκαν για περίπατο στη φύση ώστε να έρθουν σε μία πρώτη επαφή με τα φυτά. Αφού παρατήρησαν διάφορα είδη φυτών, έγινε συλλογή τους και κατηγοριοποίηση σε πόες, αρωματικά, άγρια βότανα, δέντρα, θάμνους. Στη συνέχεια έφτιαξαν το φυτολόγιό τους και βρήκαν πληροφορίες για τα φυτά αυτά, δίνοντας έμφαση στα άγρια βότανα (τσουκνίδα, χαμομήλι κτλ). 
Την επόμενη ημέρα, οι μαθητές και μαθήτριες ενημερώθηκαν για τα φυτά και πιο συγκεκριμένα για τα βότανα και τις ευεργετικές τους ιδιότητες, με παρουσίαση από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς. Οι μαθητές γνώρισαν τα οφέλη των βοτάνων για την υγεία του ανθρώπου και τις ποικίλες χρήσεις τους στην ζωή του (αφεψήματα, αιθέρια έλαια κτλ).
Έπειτα, συνέταξαν και έστειλαν μία επιστολή σε γεωπόνο της περιοχής με σκοπό τη συνδρομή της στη δημιουργία του βοτανόκηπου στο σχολείο. 
Η γεωπόνος, κυρία Αριστέα Νικάκη από την ΕΑΣ Καβάλας, αποδέχτηκε το αίτημα των μαθητών και ήρθε στο σχολείο μας την Τετάρτη 7 Μαΐου, φέρνοντας σπόρους βοτάνων στους μαθητές, ώστε να τους βοηθήσει κατά τη διαδικασία σποράς των βοτάνων και των αρωματικών φυτών στον βοτανόκηπο του σχολείου. Αναλυτικότερα, έλαβε χώρα παρουσίαση του τρόπου αναπαραγωγής των βοτάνων (με σπορά, με μοσχεύματα, με παραφυάδες.), εξήγησε στους μαθητές τον ενδεδειγμένο τρόπο φροντίδας τους και στη συνέχεια οι μαθητές έσπειραν τα δικά τους φυτά (βασιλικό, δεντρολίβανο, μαντζουράνα, δυόσμο, ρίγανη κτλ) , τόσο με σπόρο, όσο και με μοσχεύματα. Η γεωπόνος τόνισε ότι η πλέον κατάλληλη περίοδος για τη σπορά τους είναι αυτή που διανύουμε και ενημέρωσε για τον χρόνο που απαιτείται μέχρι την ανάπτυξη και ωρίμανση των βοτάνων. Στο τέλος, ο κάθε μαθητής έφτιαξε το δικό του γλαστράκι με το όνομα του, στο οποίο έσπειρε βασιλικό και για τη φροντίδα και ανάπτυξη του οποίου θα είναι υπεύθυνος. Μάθαμε ότι πρέπει να είμαστε υπεύθυνοι με τα φυτά και τη φροντίδα τους και ο κάθε μαθητής δεσμεύτηκε να προσέχει τα σποράκια στο γλαστράκι του μέχρι να φυτρώσουν, ώστε να τα μεταφυτεύσουν στον κήπο. Ακόμη, οι μαθητές έσπειραν με βασιλικό τις δύο μεγάλες τσιμεντένιες ζαρντινιέρες στην είσοδο του κτιρίου, με σκοπό και τον εξωραϊσμό του περιβάλλοντος χώρου του. 
Οι δράσεις θα συνεχιστούν καθ' όλη τη διάρκεια ανάπτυξης των βοτάνων.
Ευχαριστούμε πολύ τη γεωπόνο, κ. Νικάκη Αριστέα για την πολύτιμη βοήθεια και προσφορά των σπόρων στο σχολείο μας.